Cute Blue Cloud -->

Wednesday 7 March 2012

MUTIARA AWAN

Pada ketika ini
Aku dapat merasakan dingin bayu mula menerpa
Kedinginannya dapat ku rasa hingga ke terusuk ku
Ku lihat diatas sana
Gelap mendung awan telah mula berarak
Arakannya itu menutupi langit biru yang tadinya cerah
Dan sekarang
Segalanya telah menjadi dingin gelita

Kini kedengaran di kupingku
Deruman guruh kilat mula berdentum
Gerun sayup rasa dihati ini

Lalu setelah itu
Mutiara awan mulai jatuh
Sebutir demi sebutir ia turun mengenai aku
Semakin lama semakin laju ia turun jatuh
Serta membasahi diriku
Bisa saja aku menjadi kuyup
Bisa saja aku jatuh sakit
Bisa saja aku tiada apa apa

Namun
Berganjak tidak langkahku ini
Ia tetap saja berdiri ada disitu
Memerhati serta merasai dengan penuh sabar

Uniknya mutiara awan ini
Mungkin bisa ia disambut gembira
Mungkin bisa ia membawa bencana

Tidak ubah seperti teman kawan dan sahabat
Yang hadirnya tiada henti serta silih berganti
Walau pun terkadang ia membawa senang
Walau terkadang ia membawa gembira
Walau terkadang ia membawa sedih bencana

Harusnya diingat kita semua
Bahawa ia adalah kurniaan
Ia adalah ciptaan
Ia adalah pemberian
Dalam baiknya mungkin ada yang kurang
Dalam kekurangannya carilah kebaikannya
Kerana
Ketahuilah bahawa tiada insan yang sempurna di dunia ini



No comments:

Post a Comment