Cute Blue Cloud -->

Wednesday, 22 February 2012

KAU ISTIMEWA

Di atas jalan inilah aku bergerak
Jalan yang biasa aku lalui
Satu-persatu langkahku diatur
Menapak dengan penuh sabar

Disaat aku sedang leka berjalan
Datang sang bayu menerpa diriku
Sayu lembut ia bertiup
Tiada kencang tiada goncang

Aku merasa sangat senang dengan kehadirannya
Hembusannya menjadikan aku tidak berkeringat
Nyamannya membuatkan aku merasa aman bahagia
Ia terus bertiup menemani perjalananku

Sekian lama bersama dengan bayu ini
Membuatkan aku tidak ingin berpisah dengannya
Kerna bagiku
Bayu ini sangat istimewa
Tiupannya yang lembut...
Hembusannya yang sayu
Serta rasa nyaman yang dibawanya...

Lalu aku bertanya pada sang bayu itu
Apakah bisa selepas ini kau menjadi bayu istimewa khas buat menemaniku?
Maka ia pun berkata
Aku bisa menemanimu..
tapi ku tak bisa menjadi istimewa buatmu
kerna...
aku menganggap kau dan yang lainnya sama
aku menemanimu sama seperti aku menemani mereka


Maka dari jawapan itu
Aku tahu aku harus merelakannya datang dan pergi
Kapan pun ia mahu
Dan...
Aku bersyukur kerna aku bisa menemani sang bayu
Yang bagiku
Sangat istimewa...

~hanya takdir menentukan segalanya~





6 comments:

  1. Replies
    1. cik purple?...wah..nama baru saya lah :D

      Delete
    2. yeah.. and nama ni khas utk awak hehe ;P

      Delete
    3. ala laa laa...suweeetttnyer awak kasi nama kat saya ye...terharu lah....kix3...;)

      Delete
    4. xde la suwit mane pon. dah awak sorg je yg giler purple. mmg sesuai sgt lah nama ni ngn awak. huhu ;)

      Delete

There was an error in this gadget