Cute Blue Cloud -->

Monday 28 May 2012

KINI AKU LAHIR

Inilah saat dan masanya
Inilah waktu dan ketikanya
Inilah detik dan hari bermulanya sebuah kehidupan

Ketika kejadian itu berlaku
Sunyi tidak suasananya
Kedengaran disebalik kamar kecil
Suara seorang wanita sedang bertarung lemah
Dalam keadaannya seakan nyawa-nyawa ikan
Mempertaruhkan nyawa demi menyelamatkan satu lagi nyawa
Bersyukur setinggi sebanyak gunung dan lautan tiada cukupnya
Kini dua nyawa yang bertarung itu masing-masing selamat
Terima kasih Tuhan kini aku selamat dilahirkan

Pada waktu itulah
Kedengaran ditelingaku azan dan iqamah buat pertama kalinya
Lalu bermula detik itu sehingga ke saat ini
Berhenti tidak aku mendengarnya kedua-dua alunan itu
Namun tiada yang serupa sebagaimana aku mendengarnya buat kali pertama
Kerana ia suara dari seorang lelaki yang tiada gantinya

Hari ini merupakan harinya
Walau sering sahaja ia berulang acap tahun
Namun berbagai peristiwa dan pengalaman telah ku tempuhi
Jatuh dan bangunku
Naik serta turunku
Segalanya bermula dari hari ini..

Terima kasih mama ayah..
Tanpa kalian mungkin aku tidak bisa menjadi seperti sekarang..


2 comments:

  1. pndai da kau b'blog ye.. Happy bday wei.. May Allah blesses u all the tme. Amin.

    ReplyDelete
  2. hehe.. biasa2 aje.. terima kasih.. amiin.. may Allah bless u too..

    ReplyDelete