Cute Blue Cloud -->

Monday 12 December 2011

HARMONI

Saat aku menerpa keluar dari teduhan bangunan
Kedinginan angin malam menyapa tubuhku
Kesejukannya jelas dapat ku rasakan
Dan..
Pada saat inilah ku melihat satu keindahan ciptaan Tuhan
Ku terpesona dikala pandangan pertama
Kesempurnaan yang ada padanya
Membuatkan aku tidak mahu dia hilang dari pandangan
Bulan yang muncul dihadapan mataku pada malam ini
Membuatkan aku merasakan ketenangan
Kala waktu sinarnya menerangi bumi
Bersama bintang yang memagari disekelilingnya

Pandanganku yang mengarah ke langit
Menjadikan aku lupa untuk melihat semula ke bumi
Ia seolah-olah membawa aku naik terbang ke langit kayangan
Membawa bersama hati dan perasaan
Memberikan aku kelapangan dan ketenangan
Menghilangkan segala keresahan

Wahai Tuhan
Engkau tidak menjadikan sesuatu itu sia-sia
Bulan dan bintang ciptaan-Mu mewujudkan keamanan
Kau kekalkanlah keharmonian ini
Buat santapan dan pengamatan hamba-hambaMu


No comments:

Post a Comment