Cute Blue Cloud -->

Monday 5 December 2011

KABUS DAN MENTARI

Di saat aku mencelikkan mata
Aku tahu aku masih dapat menikmati kehidupan dunia ini
Ku bersyukur pada-Mu wahai Tuhan yang esa atas kesempatan ini

Aku merasakan kedinginan pada pagi ini
Kabus yang menyelubungi menapis pandangan dari melihat dengan sempurna
Namun
Disebalik itu dapat pula merasa serta melihat keindahan yang lain
Daun-daunan dipohon dipenuhi embun
Pabila sudah memenuh
Dititiskannye setitik demi setitik air embunan itu
Indah..
Indah..
Sangat indah..

Tetapi
Sangat benar apa yang selama ini diperkatakan
Tiada apa yang kekal didunia ini
Kemunculan mentari pagi bersama sinar yang selalu bersamanya
Memadamkan keindahan kabus pagi tadi
Tiada lagi yang menghalang pandangan
Tiada lagi bunyi titisan embun
Tiada lagi kedinginan
Segalanya lenyap ..

Juga benar apa yang diperkatakan
Nikmat Tuhan tidak pernah putus
Mentari pagi ini membawa keindahan lain muncul bersama dengannya
Daunan mula berguguran
Kicauan burung mula kedengaran
Melahirkan kembali sebuah kehidupan
Indah..
Indah..
Sangat indah..

Aku tahu bahwa keindahan ini juga bakal lenyap
Justeru apa yang kuharapkan
Hanyalah keredhaan serta kerahmatan
Dalam setiap nikmat-Mu
Yang Engkau turunkan
Amiin~

No comments:

Post a Comment