Cute Blue Cloud -->

Tuesday 27 December 2011

tAMaN InDaH

Hari ini
Aku menjalani kehidupan aku seperti biasa
Aku mulai hariku dengan nama-Nya dan kesyukuran kepada-Nya
Aku pun memulai langkah ku
Menuju ke suatu tempat di mana tiada seorang pun tahu
Setelah itu aku meneruskan perjalananku
Selangkah
Demi selangkah
Sendirian
Mencari taman indah menjadi perhentian sejati buatku

Sampai di suatu jarak
Ku temui suatu taman
Kelihatannya sempurna sekali
Dan aku beranggap barangkali inilah perhentian yang aku cari
Perhentian indah yang sejati buatku

Tetapi bila aku mendekat
Ia tidaklah indah seperti yang diharapkan
Daun-daunan serta bungaannya telah ada yang dipetik orang
Mereka telah tiba awal sebelum ketibaanku

Aku meneruskan lagi langkahku
Mencari dan terus mencari
Namun
Apa yang ku temui
Sama seperti apa yang aku temui sebelum ini
Segalanya hambar

Kini
Aku merasa seperti mulai pasrah
Perjalanan ku dilalui lemah
Perlahan  
Namun penuh dengan
Harapan..


No comments:

Post a Comment